reports: preparation

Avertissement

Ce contenu est offert en anglais seulement.

Before beginning to write a report or to collect the data for it, determine who is expected to read the report and how the reader is likely to use it. The content and format of a report will be significantly affected by whether it is written for specialists or non-specialists, and whether it is an internal document for a limited number of persons or a report for public distribution.

The purpose for which it is required is equally significant: it may be intended to note certain facts for information purposes, to make recommendations for action, to serve as a basis for discussion or debate, or to record the findings of an investigation or study.

Next, collect the data: documents, evidence, statistics and other potentially useful information. Then organize, analyse and evaluate the data collected, selecting what is essential. Finally, draw up a work plan in chronological order, order of importance, or a combination of the two. Now you should be ready to write the report.

Avis de droit d’auteur pour l’outil Writing Tips Plus

© Sa Majesté le Roi du chef du Canada, représenté par le ou la ministre des Services publics et de l’Approvisionnement
Un outil créé et mis en ligne par le Bureau de la traduction, Services publics et Approvisionnement Canada

Rechercher par thèmes connexes

Vous voulez en apprendre davantage sur un thème abordé dans cette page? Cliquez sur un lien ci-dessous pour voir toutes les pages du Portail linguistique du Canada portant sur le thème choisi. Les résultats de recherche s’afficheront dans le Navigateur linguistique.

Liens connexes