memorandums: memorandum format

Avertissement

Ce contenu est offert en anglais seulement.

A memorandum is a short letter, note or report. The format most often used for memorandums within the federal public service is illustrated in this model memorandum.

In the upper left part of the form appear the indications To, From and Subject. On the right are given the security classification (where applicable), the sender’s and receiver’s file references, if any, and the date.

If required, an indication of any attachments and a distribution list (Distribution or c.c.:) appear at the end of the document. This list can make communication more efficient because it tells the recipient who else is receiving the document.

Avis de droit d’auteur pour l’outil Writing Tips Plus

© Sa Majesté le Roi du chef du Canada, représenté par le ou la ministre des Services publics et de l’Approvisionnement
Un outil créé et mis en ligne par le Bureau de la traduction, Services publics et Approvisionnement Canada

Rechercher par thèmes connexes

Vous voulez en apprendre davantage sur un thème abordé dans cette page? Cliquez sur un lien ci-dessous pour voir toutes les pages du Portail linguistique du Canada portant sur le thème choisi. Les résultats de recherche s’afficheront dans le Navigateur linguistique.

Liens connexes