Avertissement
Ce contenu est offert en anglais seulement.
In this error in logic, the writer quotes a recognized expert or celebrity–but on a topic outside of that person’s area of expertise. This strategy is often used effectively in advertising.
Examples
- An actor who had played a doctor on a popular television series later appeared in television commercials for a health product. Interestingly, sales of this product increased significantly—possibly because viewers thought he was a credible spokesperson, on the basis of his role as a doctor, even though he had no actual medical expertise.
- “It is unnecessary to examine the information in any depth since this well-known international organization is supporting the project.”
[Does the international organization have expertise in this area? If not, this argument is a false appeal to authority.]
Avis de droit d’auteur pour l’outil Writing Tips Plus
© Sa Majesté le Roi du chef du Canada, représenté par le ou la ministre des Services publics et de l’Approvisionnement
Un outil créé et mis en ligne par le Bureau de la traduction, Services publics et Approvisionnement Canada
Rechercher par thèmes connexes
Vous voulez en apprendre davantage sur un thème abordé dans cette page? Cliquez sur un lien ci-dessous pour voir toutes les pages du Portail linguistique du Canada portant sur le thème choisi. Les résultats de recherche s’afficheront dans le Navigateur linguistique.
Liens connexes
- Writing Tips Plus (page d’accueil)
- Outils d’aide à la rédaction
- Navigateur linguistique (permet de trouver rapidement des conseils linguistiques)
- TERMIUM Plus®