email: introduction

Avertissement

Ce contenu est offert en anglais seulement.

With the widespread computerization of the workplace in the 1990s, more and more communications were have been sent by electronic mail (also called email). Given the advantages of this means of communication, its use is likely to further increase, especially in administrative and business contexts.

In appearance an email message is much like a memorandum, with a “From” field, a “To” field, and a “Subject” field, followed by the body of the message. Nevertheless, there are significant differences, which soon become evident when this form of sending messages is used.

Avis de droit d’auteur pour l’outil Writing Tips Plus

© Sa Majesté le Roi du chef du Canada, représenté par le ou la ministre des Services publics et de l’Approvisionnement
Un outil créé et mis en ligne par le Bureau de la traduction, Services publics et Approvisionnement Canada

Rechercher par thèmes connexes

Vous voulez en apprendre davantage sur un thème abordé dans cette page? Cliquez sur un lien ci-dessous pour voir toutes les pages du Portail linguistique du Canada portant sur le thème choisi. Les résultats de recherche s’afficheront dans le Navigateur linguistique.

Liens connexes